Onofficieel Nederlands Topic (ook voor Belgen hoor (6)

- Forums - Sign Up - Reply - Search - Statistics - Rules - FAQ -

- Óźšąæķńüźą - Šóńńźčé - English - Deutsch - 

Ruslana Forum / International / Onofficieel Nederlands Topic (ook voor Belgen hoor
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
Author Message
Marieke_Droogsma
Member
# Posted: 27 May 2008 19:20
Reply 

Guido
tof die vlag. Mijn vrouw zou me gek verklaren
ja, mijn broer vond het ook maar niets (vooral omdat Nederland 's avonds moest voetballen tegen Oekraïne Maar het was wel heel grappig, mensen in de straat die vroegen ook al wat dat voor vlag was en waarom hij uit hing

huiwes
Hey, welkom op het Forum!!

Guido
Member
# Posted: 27 May 2008 20:35
Reply 

mensen in de straat die vroegen ook al wat dat voor vlag was en waarom hij uit hing
Hehe - mij kennen ze hier al een beetje.

huiwes
Member
# Posted: 27 May 2008 22:52
Reply 

Hey,

Zeg Guido, dat don't cry for me Argentina gevoel heb ik idd wel een beetje gehad . Ik hoor het al een jaar of tig (al heb ik vanwege mijn naam inmiddels al in de gelijknamige Vlaamse glossy gestaan, afgeplukt van de Laislijsten). Wat de geschiedenis van Vlaanderen betreft herken ik wat je zegt. Ook veel onderdrukking door omliggende naties w.o. ook Nederland. Ik heb het e.e.a. gelezen over Vlaanderen waaronder over de taalproblemen tijdens WOI (er is een heel aardig boek over van een Vlaamse historica). Idd de geschiedenis Oekraine is nog bloediger en gruwelijker. Heb inmiddels al het e.e.a. gelezen. Rond 8 mei was hier ook een Holdomorherdenking.
Fantastisch trouwens dat je Ruslana al 4x heb gezien. Ik zie het persoonlijk voor mij niet gebeuren want hier is ze niet echt doorgebroken.

Hoi Marieke dank!

huiwes
Member
# Posted: 10 Jun 2008 23:44
Reply 

Hoi Guido,
Dank voor je tip van Guido Boeken. Ik heb het boek aangeschaft en vind het erg de moeite waard. Ik worstel nog wat met je tse moja ukrainska knizjka. Ik neem aan dat knizjka boek is. Tse moja is iets van ik heb geleerd??? Zijn er recentelijk nog mensen geweest die iets geprobeerd om Ruslana onder de aandacht te brengen. Ik ben begonnen met Oekraine.org (Platform oekraine). Een zeer degelijke site maar wat emailverkeer met iemand van het webteam leidde vooralsnog tot Sopia Rotaru en niet tot het benoemen van de Ruslanawebsite. enfin we blijven het proberen.
Groet aan alle deelnemers van dit forum,
Evita

Marieke_Droogsma
Member
# Posted: 4 Jul 2008 23:16
Reply 

Ik heb geprobeerd een aantal liedjes van Ruslana naar het Nederlands te vertalen. Hier is alvast Ņč.

Ņč – Jij

Jij bent mijn irritatie en pijn
Verdwijn niet, laat de van dromen voor mij achter,
De nacht van verwachtingen/hoop,
Een bizarre/eng griezelige droom neemt ons samen gevangen

Jij bent de smart van het licht,
Het is mogelijk/misschien dat de dag tegen ons zegt: je moet vergeven.
Wij zullen de nacht binnenlaten bij het raam,
Ik zeg, hoe lang geleden (het is dat)
Mijn hart jou herkende.

Jij bent mijn vreugde en verdriet,
Een bizarre droom en mijn troosteloze droefheid.
Jij bent heet als vuur,
Jij bent koud als ijs,
Jij bent mijn zoete zonde.

Herken mij op grijze werkdagen,
Verdwijn niet, als de morgen komt
Ik smeek God dat dit moment stopt.
Herken tussen duizend gezichten
Onze nacht.

Jij bent de droefheid van het licht,
Alleen jij bent mijn vreugde en verdriet,
Een bizarre droom,
Hij neemt ons samen gevangen,
Een bizarre droom.

Jij wiegt mij (in slaap)
Onder 'sterrig' gezang
In een lawine van warme/liefhebbende woorden.

(Ik smeek God, jij moet mij herkennen
Tussen duizend gezichten, moet jij mij herkennen

In het verre licht van de sterren moet jij mij herkennen
Tussen duizend gezichten moet jij mij herkennen)

(Er zitten waarschijnlijk wel veel fouten in, maar dit is toch ongeveer wat het betekent)

Esther
Moderator
# Posted: 6 Jul 2008 23:31
Reply 

Marieke_Droogsma
Sinds wanneer kun jij Oekraïns?

Esther
Moderator
# Posted: 6 Jul 2008 23:35
Reply 

Guido
We hebben samen Ruslana 4 keer ontmoet en dat schept wel een band.
4 keer oj ja das waar. Brussel, Brussel Zavetem (schiphol:P), Keulen tijdens het WK en in Keulen vorig jaar.
LAIS!!! Die zijn goed kheb hun verzamel cd Documenta ofzoiets.

huiwes
Member
# Posted: 10 Jul 2008 00:47
Reply 

Hey Marieke,
Mooi werk...met het woordenboek ernaast?

Hoi Esther,
Documenta idd. Daarvoor heb ik vrijwel alles (incl. subprojectjes) maar na Documenta ben ik afgehaakt!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
Your reply
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( ... Disable smilies

» Username  » Password 
Only registered users can post here. Please enter your login/password details before posting a message, or register here first.

- Forums -

Online now: Guests - 3; Members - 0
Most users ever online: 247 [7 Jun 2019 14:16]

These forums are running on simple bulletin board miniBB™ © 2001-2019 admin | Ruslana. Official site