Nederlands Topic [LEES: informatie over protest acties in NL] (2)

- Forums - Sign Up - Reply - Search - Statistics - Rules - FAQ -

- ΣκπΰΏνρόκΰ - Πσρρκθι - English - Deutsch - 

Ruslana Forum / International / Nederlands Topic [LEES: informatie over protest acties in NL]
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>
Author Message
Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 18:18
Reply 

Esther, is je logeerkamer in orde ? (grapje, maar beloofd is beloofd)

Esther
Moderator
# Posted: 27 Mar 2006 18:58 - Edited by: Esther
Reply 

Envy
Kans bestaat gelukkig dat de regering nog steeds pro-westers gaat blijven.
Yulia gaat ('als' zij opnieuw premier wordt) samen met Joesjtsjenko een coalitie vormen. "Als Joesjtsjenko dat weigert, dan wordt Janoekovitsj premier." Aangezien de kans klein is dat Joesjtsjenko gaat weigeren zal er toch nog een prowesterse regering aan de macht blijven

HE??? Dus als Joestsjenko met Yulia een coalitie word dan heb je prowesters en is Joestsjenko president en Yulia premier?

Maar aan dat gasconflict kon Joesjtsejenko in principe ook niet veel doen hé. Tja nu met diene pro-russische pipo zal dat inderdaad qua contacten met Rusland wel weer beter uitdraaien (niet goed)
Nee idd daar kan hij niet veel aan doen. Maar mensen kunnen dat wel denken.

Guido
Die hele situatie doet me aan Wittekerke denken : Eerst trouwen ze, dan scheiden ze, dan trouwen ze opnieuw.
Kennen ze YKP ook, die serie, maar daar heet het Zwartekerke.
De onderhandelingen gaan lang duren. (2 maanden ?)

??????

Esther, is je logeerkamer in orde ? (grapje, maar beloofd is beloofd
ALTIJD!!

Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 21:01
Reply 

Joestsjenko president en Yulia premier
Leuk huwelijk : Heeft de vrouw het voor het zeggen. Ik bedoel daar niets negatiefs mee hoor. (Integendeel ?)
De russen gaan hun gasprijs toch niet verminderen, ook al komt Janu aan de macht - denk ik.
Ik denk inderdaad dat de oekraieners Ju de schuld geven voor die gasrekening. Georgie kreeg hetzelfde cadeautje van Putin na hun "roze revolutie" (roos wordt hier geasssocieerd met homo :-))
Wanneer ze mij hier in de vrieskou een paar dagen zonder gas zetten of een factuur x4 sturen zou ik ook zo reageren.

Met die logeerkamer : Laat maar weten wanneer ze aangekomen is hee. Kom ik ook wel even langs - wanneer het past :-)
Kunnen we een lekker oekraiens feestje bouwen.

Heb je je dekbed al terug ?

susanne
Member
# Posted: 27 Mar 2006 21:05
Reply 

guido

De schrijver van de film 'solaris' is overleden. Hij kwam uit lviv. Er is een hele trage russische film van gemaakt door tarkovsky meen ik. ik hoorde het op de radio.

trouwens, de partij van die janukovitch schijnt altijd wel op een bepaald percentage te kunnen rekenen vanwege de ethnische russen. als de oppositie minder verdeeld was hadden ze misschien meer kunnen winnen.

Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 22:31
Reply 

als de oppositie minder verdeeld was hadden ze misschien meer kunnen winnen.
Denk ik ook ja. Van dat soort kat en muis spelletjes - bedoel Ju en Timo zouden wij hier zeker niet houden.

Esther
Moderator
# Posted: 27 Mar 2006 22:55
Reply 

Guido
Met die logeerkamer : Laat maar weten wanneer ze aangekomen is hee. Kom ik ook wel even langs - wanneer het past :-)
Kunnen we een lekker oekraiens feestje bouwen.

Hahahaha

Heb je je dekbed al terug ?
Nee nog niet terug maar weet wel waar die is in Zwolle op centraal station.

Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 23:29
Reply 

Zeg nog eens wat tegen Johannes. Hij is dol op je :-) Op msn natuurlijk.

Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 23:31
Reply 

Vraag hem hoe het met "zijn Rosse is" (zijn vriendinnetje).

Guido
Member
# Posted: 27 Mar 2006 23:35
Reply 

Nee nog niet terug maar weet wel waar die is in Zwolle op centraal station.
Laat ze je dekbed gewoon naar Brussel zuidstation zenden. Komt altijd van pas : Juni nachten kunnen nog fris zijn :-)))

Guido
Member
# Posted: 28 Mar 2006 19:24
Reply 

Van de bevolking spreekt 78% Oekraïens. Maar veel mensen spreken ook Russisch. Veel Oekraïeners spreken ook beter Russisch dan Oekraïens, omdat het Russisch lange tijd als enige taal op school geleerd werd.
Daar was het russificering, hier was het verfransing.
Voor hetzelfde geld hadden we hier dezelfde situatie gehad.
And that is not good.
(Bron : Wipedia)

Lussekatt
Member
# Posted: 28 Mar 2006 19:36 - Edited by: Lussekatt
Reply 

Esther
ALTIJD!!

always?

Guido
And that is not good.

sorry to interfere in your topic here but what is not good? You wrote that particular sentence in english and I came to wonder....you dont have to answer if its a private matter between you dutchies ;-)

Esther
Moderator
# Posted: 28 Mar 2006 20:12
Reply 

Guido
Zeg nog eens wat tegen Johannes. Hij is dol op je :-)
Guido ik ga niet dingen tegen Johannes zeggen om hem boos te krijgen. Ik heb geen zin in ruzie met iemand die ik niet eens kent en al helemaal niet met iemand die mij niet kent en niet weet hoe ik ben.

Vraag hem hoe het met "zijn Rosse is" (zijn vriendinnetje).
Euhm je plaagt hem toch niet met zijn vriendinnetje of wel? denk namenljk niet dat dat de band tussen jou en hem versterkt.
Mare doen ze goed allebei een vriendinnetje!!

Laat ze je dekbed gewoon naar Brussel zuidstation zenden. Komt altijd van pas : Juni nachten kunnen nog fris zijn :-)))
Heb mijn dekbed vandaag effe opgehaald in Zwolle.

Lussekatt
sorry to interfere in your topic here but what is not good?
He said that 78 percent of the citizens of Ukrain talk ukrainian. But also a lot of people speak russian cause off the time that they wanted to have ukrain to be with russia and russian was the only language they learned on school. Guido says russification haha sounds funny but it certainly wasn't. And afther that he says that something like that happend in Belgium only than with French. That is why they have two languages in Belgium in Wallonië they speak French and in Vlaams Belgium they speak flemmish.
And he says we could also have had such a happening as what is now in Ukrain. And that is what he said that is not good about.
Sorry for my bad bad bad English today I am sorry so sorry.

....you dont have to answer if its a private matter between you dutchies ;-)
Doesn't matter :-) I translated it for you as good as possible.

Esther
ALTIJD!!

always?

Correct!! The first time we met Ruslana we talked about the elections of this month. That whas before Ruslana decided to go in politics herself. Or maybe she allready knew what she wanted but did not tell. But what she said was that she didn't want to be in Ukrain with the elections. So I said to her that if she needed a shelter she could come to my place.

And guido asked Esther is the guestroom readdy?

Lussekatt
Member
# Posted: 28 Mar 2006 21:14
Reply 

Esther
I translated it for you as good as possible.

okey, I appreciate, thanks! I should be spare in this topic to respect your language here

always?
Correct!!

make sense as it looks like the swedish "alltid" for the same word

Guido
Member
# Posted: 28 Mar 2006 21:26
Reply 

Guido ik ga niet dingen tegen Johannes zeggen om hem boos te krijgen
Was maar een grapje tussen ons hoor. Zeg zoiets niet tegen hem.
Maar hij moet je ook niet wijf noemen.

Lusse, You are alltid welcome here. Nobody bothers you write in english here. But I think it would be better to do the more personal things in Esther seeking Lusse.

Lussekatt
Member
# Posted: 28 Mar 2006 21:33
Reply 

Guido
Lusse, You are alltid welcome here. Nobody bothers you write in english here. But I think it would be better to do the more personal things in Esther seeking Lusse.

okey, thanks I keep that in mind ;-)

Esther
Moderator
# Posted: 28 Mar 2006 23:41
Reply 

Guido
Maar hij moet je ook niet wijf noemen.
Ach laat hem maar hij weet niet wie ik ben en niet hoe ik ben. Lekker laten praten reageer er maar gewoon niet op is het beste. Zeker voor iemand die 16-17-18 is.

Guido
Member
# Posted: 29 Mar 2006 00:02
Reply 

Doe ik. Johannes is 16.

Esther
Moderator
# Posted: 29 Mar 2006 00:07
Reply 

Guido
Doe ik. Johannes is 16.
ok

Guido
Member
# Posted: 12 Apr 2006 17:28
Reply 

Oudste zoon is vandaag 18 geworden. Voel je je weer een jaartje ouder. Maar zolang je nog met veel plezier naar Ruslana kan luisteren ben je niet echt depri hoor :-)

Een krantenartikeltje uit het Nieuwsblad van zaterdag :
Pintje duurder
"Bij InBev zijn ze bezig met een charme-offensief. Prijzen verhogen, werkvolk ontslaan, bestuurders hun premies verhogen.
Alle bedrijven gan naar het oosten. Binnenkort kan je in de vlaamse cafes enkel nog terecht voor een Witte van Oekraine, Blonde Moskou, Duvel van Boekarest en trappist van Kiev.
Die laatste alleen als je er zelf in de abdij van Kiev om gaat.
Ook binnenkort te krijgen in de vlaamse bierdepots : Witte van Wit Rusland, Stella Riga, Keizer Leonid en Bruine Poetin.
De prijs van een pint bier gaat hier ongelooflijk de hoogte in. Reeds 1,5 euro per pint.
Voor alcoholici wordt dat een dure zaak. Straks moeten die mensen een bank overvallen om zich een delirium tremens te zuipen."

Persoonlijk heb ik niets tegen belgische bieren die gebrouwd zouden worden in Oekraine. Als InBev alleen maar zorgt voor een Ruslanaconcert om ze te promoten. :-)

susanne
Member
# Posted: 12 Apr 2006 18:02
Reply 

guido

laatst waren er nederlandse politici in india resultaat: we krijgen te veel betaald. gisteren was er een econoom die zei dat immigratie en dit soort arbeidsverplaatsing ervoor zorgt dat de lonen aan de onderkant altijd laag zullen blijven. je gaat hier dus hele erge armoede krijgen

Guido
Member
# Posted: 12 Apr 2006 18:35
Reply 

Is ergens zo Sus.

Esther
Moderator
# Posted: 12 Apr 2006 22:15
Reply 

Guido
Oudste zoon is vandaag 18 geworden
Gefeliciteerd!!

susanne
Member
# Posted: 28 Apr 2006 13:50
Reply 

esther

Ik weet hoe je je IBAN code kunt krijgen. heel simpel op google. tik als trefwoord IBAN in en je komt gewoon op de site. voer je rekeningnummer en de naam van je bank in. (de meeste nederlandse banken staan al aangegeven) en dan wordt je iban code berekend. (international bank account number)

Esther
Moderator
# Posted: 9 May 2006 10:26
Reply 

Wie heeft zijn/haar kaartje al terug gestuurd?

Envy
Member
# Posted: 31 May 2006 23:00
Reply 

Wie gaat er precies wanneer en hoe naar de optredens in Duitsland?

Guido
Member
# Posted: 31 May 2006 23:43
Reply 

Envy :
http://be-internet.bene-system.com/bene/servlet/Controller
Keulen 30 euro enkel ? Moet je eerst nog eens naar Brussel. Kan je - zeker met meerdere mensen beter met de wagen. Het zou wel eens erg druk kunnen zijn in het centrum van Keulen natuurlijk.

Met al die Ruslanafans bedoel ik. Ik zal taras eens vragen. Maar die heeft het druk deze maand en Esther kan die dag niet (normaal).

Heb wel vandaag op de radio gehoord dat er voor die periode tickets waren van Thalys voor 10 euro, maar vond er niets van op het net. Vind jij iets ? Is wel dringend, want het aantal tickets is beperkt.

Envy
Member
# Posted: 1 Jun 2006 08:42
Reply 

Guido,
Ik krijg geen verlof op die dagen :(
Voor mij zou enkel Leipzig en Nurnberg kunnen, maar dat lijkt gewoon onhaalbaar met de trein
(of ik moest de hele nacht niet slapen + 5 keer overstappen)

Esther
Moderator
# Posted: 1 Jun 2006 09:53
Reply 

Envy
Zou wel cool zijn als ja naar Leipzig en Nurnberg kan!! Dan kunnen we elkaar ontmoeten!! Als ik op tijd een kaartje kan bestellen dan ga ik ook naar berlijn.

Envy
Member
# Posted: 1 Jun 2006 10:26
Reply 

Esther
Hoe ga jij op deze plaatsen geraken?
Ga je helemaal alleen met de trein reizen + overnachtingen boeken?
Als ik ga, dan gaat het enkel Nurnberg worden. Dan vertrek ik met de trein op zaterdag 24/06, blijf ik overnachten in Nurnberg, Ruslana geeft dan op 25/06 twee optredens, blijf ik opnieuw overnachten in Nurnberg, reis ik op maandag 26/06 terug naar België

Guido
Ga jij enkel naar Keulen?

Esther
Moderator
# Posted: 1 Jun 2006 10:45 - Edited by: Esther
Reply 

Envy
Hoe ga jij op deze plaatsen geraken?
Ik ga op donderdag met de trein naar Berlijn maar weet nog niet hoe ik ga reizen. Denk dat ik over Brussel ga en dan met de nachttrein naar Berlijn. Dan wanneer ik sochtends aankom kan ik inchecken in het hotel in Berlijn. Ik reis ook op maandag terug. Als ik over Brussel ga dan kunnen we wel samen terug reizen. Mail me anders effe wat jij precies wilt doen. esther@ruslana.org

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 25 . 26 . >>
Your reply
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( ... Disable smilies

» Username  » Password 
Only registered users can post here. Please enter your login/password details before posting a message, or register here first.

- Forums -

Online now: Guests - 2; Members - 0
Most users ever online: 494 [14 Dec 2016 06:05]

These forums are running on forum software miniBB™ © 2001-2017 admin | Ruslana. Official site