Thank you Ruslana! (Türkçe konu) (7)



 - Forums - Sign Up - Reply - Search - Statistics - Rules - FAQ -

 
 - ΣκπΰΏνρόκΰ - Πσρρκθι - English - Deutsch - 


Ruslana Forum / International / Thank you Ruslana! (Türkçe konu)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>
Author Message
Silent Man
Member
# Posted: 10 Sep 2006 15:10
Reply 


wilddaryna
Birşey soracam, Ukrayna'da okullarda önce hangi alfabeyi öğretiyorlar?

wilddaryna
Member
# Posted: 11 Sep 2006 17:36
Reply 


Silent Man
Ukrayna'da okullarda önce hangi alfabeyi öğretiyorlar?
Kiril alfabesini.yani Ukrayna alfabesini.neden?:)

Silent Man
Member
# Posted: 11 Sep 2006 17:52
Reply 


wilddaryna
neden?:)

Merak ettim sadece. Latin alfabesini kaçıncı sınıfta öğretiyorlar peki?

wilddaryna
Member
# Posted: 11 Sep 2006 17:54
Reply 


Silent Man
Latin alfabesini kaçıncı sınıfta öğretiyorlar peki?
ben 1.sinifta ogrenmistim.yani ingilizceyi.
suan belki daha da once ogretiyor olabilirler.okuldan onceki siniflarda.

Silent Man
Member
# Posted: 11 Sep 2006 18:01
Reply 


wilddaryna
İngilizce'yi öğretmeye 1. sınıfta mı başlıyorlar? Bizde 5. sınıfta başlamışlardı.

wilddaryna
Member
# Posted: 11 Sep 2006 18:13
Reply 


Silent Man
Bizde 5. sınıfta başlamışlardı.


wilddaryna
Member
# Posted: 13 Sep 2006 10:42 - Edited by: wilddaryna
Reply 


Silent Man
bi suraya baksana:bu ne ya!!!
yanlislikla gordum!!


Ruslana?ya,bu gidişle ?Türk Koca? kısmet olamayacak!
Ruslana hâlihazırda evli de, ondan... Kocası yanındayken, magazin basınımız sormuş: ?Evli olmasaydınız, bir Türkle evlenir miydiniz??
?Gazete Kent? yazıyor ki, Bodrum?a tatile gelen Ukraynalı şarkıcının muhatap kaldığı bu sorunun nedenini, kocası da anlamamış. Anlamadığı, iyi!
Ama, anlaşılmayacak bir şey yok! Bizde âdettendir: Ülkeye ünlü bir kadın gelmesin, başına üşüşen magazincilerin ilk sorusu budur: ?Türk erkeklerini beğendiniz mi?? ya da ?Bir Türk?e gönül verecek misiniz??
Eurovision Şarkı Yarışması?nın 2004 seçmelerinde ödülü ülkesine taşımış şarkıcı Ruslana?nın, Bodrum?da bu türden sorularla kafası iyice karışmış olmalı. Türk erkeğinin ruhunda bastırılmış yabancı kadın tutkusunu kocası hazır anlamamışken, belki Ruslana ?Şu Türk erkeği denilen, neyin nesiymiş,? diye çevresine biraz bakınmıştır. Hele Baltacı Mehmet Paşa?yla Katherina masallarını biliyorsa...
Görebildiğini, hemcinslerim adına içim kıyılarak, ben yazıyorum: Çevresinde, siyah kıvırcık saçlarını yağlı jöle kavanozuna sokup çıkarmış; kayık biçiminde ayakkabıları plaj tozundan kire batmış; yaka bağrı açık, tıraşsız; güneş gözlüğünü kulakları arkasından başına doğru damperli kamyon kasası gibi dikip yerleştirmiş; çapkınlara özgü bir güven belirtisinin sırıtışıyla iştahlı bakan; epi topu iki düzine İngilizce sözcüğü arka arkaya sıralayıp İngiliz kız kovalayan, garson çocuklar vardır.
Bunları koca diye Ruslana?ya, Türk erkekleri adına tanıtmak yanlış olacaktır. Zaten onların koca olmak değil, İngiliz pasaportu kapma niyeti vardır. Ukrayna pasaportu ise pek makbul değildir.
İster misiniz, Ruslana ?7 Kocalı Hürmüz? misali bir de ?Türk Koca? denemeye kalksın! Bodrum?u, öteki tatil beldelerini dolduran ?kıyak delikanlı? garsonlar, Ruslana?ya ?Türk Koca? adayı olamayacaksa, o zaman magazinciler kimi önerecektir? Onlardan geriye kalanlar arasında kimler bulunmaktadır? Mesela, listede ben var mıyım?
Salt Ruslana?ya değil, Gümrük?ten geçen kadınların nerdeyse tamamına, dünür çıkılmış gibisinden göz süzülüp, iç geçirilip bakılmaktadır. Bana öyle geliyor ki, yabancı bayanlara erkek yakıştırma çabasının altında ciddi bir eziklik duygusu yatıyor. Yabancı kadınların ?Koca? bulma yarışı, telaşı, merakı var da, sanki bu amaçla geliyorlar, zannediliyor.
Tantalos?un mitolojik sıkıntısında kalmış Türk erkeği de, sırtını kaşıdığı için magazin basınına yüz verir. Herkesce bilindiği gibi, Tantalos yarı tanrıydı; Zeus babasıymış. Lydia Kralı olarak Manisa taraflarında keyif çatarken, tanrılara kafayı takmış, onları yamyamlıkla suçlamak için kendi oğlunu kesip pişirdikten sonra şölene çağırmış. Tanrılar yer mi, bunu? Anlamışlar, sonra Tantalos?u cezalandırmışlar. Bir nehire çenesine kadar sokulmuş, su içmek istediğinde nehir kuruyormuş. Türlü meyveyle dolu bir ağacın altındaymış, uzandıkça dallar yukarı çekiliyormuş. Tam tepesinde bir kaya varmış ki, kıpırdarsa, ha düştü ha düşecekmiş... İşte bu duruma, Latince kökenli olarak, ?Tantalos İşkencesi? denir.
Okurun gizli fantezilerine göz kırpan ?Türk Koca?dan buyurmaz mısınız? teklifiyle, magazincilerin cinsel kırbacında Tantalos görülmektedir.
Bir zamanlar, ?Haydarpaşa?nın Gelini? diye Fransa?dan ithal bir hanım getirmişlerdi: Christine Haydar. Ona da koca aramışlar mıydı, anımsamıyorum.
Ukrayna Parlamentosu?nda milletvekili olan Ruslana?ya sorulacak şey kalmamış gibi Koca sorulmuş, çok mu? Ama haksız da değiller, bütün bütün... Ruslana?nın Kent TV ekranında giysisine bakıyorum da, bikinisinin üzerine bir yelek giyip gelmiş. Böyle olunca, magazincilere de söylenecek bir şey kalmıyor, aslında...
Bana kalırsa, bikinili Ruslana?ya çöpçatanlık yapılacağına, Ukrayna?daki son siyasal uzlaşma sorulmalıydı. Bizi de yakından ilgilendiren kimi gelişmeler var, orada! NATO?ya katılıma karşı çıkan Rusya yanlısı bir partiyle, bu siyasi isteminden geri adım atması koşulu altında koalisyon hükümeti için uzlaşmaya varıldığını magazincilerimiz merak edip öğrenme tenezzülü göstermeyeceklerinden, bunu beklemek yersizdir. Oysa, ?Örovizyon?a katılmaya benzemiyor, bir ülkenin NATO?ya katılması...
Bekâr Türk erkeklerine, ?ah,of? çektirmek, şimdi bu yaz sıcağında NATO eziyeti çektirmekten daha keyifli, iç gıcıklayıcı; biliyorum... Başka şey çekmesinler de; dert mert, gibi!

Silent Man
Member
# Posted: 13 Sep 2006 12:08
Reply 


wilddaryna
bi suraya baksana:bu ne ya!!!
yanlislikla gordum!!


Nerde buldun bunu?

Silent Man
Member
# Posted: 13 Sep 2006 15:43
Reply 


lamaara



wilddaryna
Member
# Posted: 13 Sep 2006 18:26
Reply 


Silent Man
bilmiyorum.google den haber aradim ve buldum.Ruslana ya yazsam mi bunu?
pek anlayamadim ama.
bi aciklar misin?

Silent Man
Member
# Posted: 13 Sep 2006 19:48
Reply 


wilddaryna
Ruslana ya yazsam mi bunu?

Hayır, hiç gerek yok.

pek anlayamadim ama.
bi aciklar misin?


Burada anlatılmaya çalışılan şeyin aslında Ruslana ile alakası yok, onu örnek olarak kullanmış. Burada eleştirilen Türkler, Ruslana değil.

TARIK
Member
# Posted: 13 Sep 2006 20:39
Reply 


oyhhhhhhhhh ruslana neden ıstanbulda hıc konser vermıo artı bunun yanı sıra turkıyedekı konser vıodesu hıc bı yerde yok yaw kafayı yıycem

Silent Man
Member
# Posted: 13 Sep 2006 20:53
Reply 


TARIK
oyhhhhhhhhh ruslana neden ıstanbulda hıc konser vermıo artı bunun yanı sıra turkıyedekı konser vıodesu hıc bı yerde yok yaw kafayı yıycem

Ben de bilmiyorum neden İstanbul'da konser vermiyor. Ama yeni albümü çıkınca verir herhalde. Şimdi şu sıralarda gelse ilgi az olabilir. Bu arada sende Ruslana'nın Türkiye'de çıktığı programlardan televizyondan kaydettiğin görüntüler var mı?

Silent Man
Member
# Posted: 14 Sep 2006 21:31
Reply 


lamaara



TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 14:31
Reply 


walla yok varsa vern nolur

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 16:50
Reply 


TARIK
walla yok varsa vern nolur

lamaara'da birşeyler varmış ama o da kaç gündür foruma gelmiyor. O bana gönderince ben sana da gönderirim postalya. Sen de bir başkasına gönderirsin falan, o şekilde paylaşmış oluruz videoları.

TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 17:47
Reply 


ya postayla nasıl yollanıo bole seler ben bılmıom upload edıpmı adresı yolluonz

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 17:54
Reply 


TARIK
ya postayla nasıl yollanıo bole seler ben bılmıom upload edıpmı adresı yolluonz

Posta derken normal posta demek istedim, e-mail değil, yani CD veya DVD'ye koyup.

TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 17:57
Reply 


ha pardon ya alperdn habernz varmı msnıde hepo kapalı istanbula gelckti en son

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:00
Reply 


TARIK
ya alperdn habernz varmı msnıde hepo kapalı istanbula gelckti en son

Benim haberim yok.

Bu arada, Ruslana.com.ua'ya Ukraynaca, Rusça, İngilizce ve Almanca'dan sonra beşinci bir dil eklenecek. O da Türkçe!

TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:06
Reply 


olleyyyyyyy olleyyyyy cok sukurrr sonundaaaa
cok sevndm yaw
ya burda vıdeo upload edıp lınk vermek yasakmı ben mesela seyı ıstyrm ruslananın ulke elemelerndekı performansını

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:29
Reply 


TARIK
ya burda vıdeo upload edıp lınk vermek yasakmı ben mesela seyı ıstyrm ruslananın ulke elemelerndekı performansını

Değil(miş), yani bu forumun admini öyle diyor. Ruslana ile ilgili videoları upload edip linkini verebilirsin. Bu topic'te yazabilirsin istediğin videoları, bende var Eurovision 2004 yarı final görüntüsü Ruslana'nın, ama benim upload hızı çok düşük, yani pek mümkün değil onu upload etmem, sen o topic'e yaz belki birinde vardır...

TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:35
Reply 


burda deel yanı o ıng topictemı verebılıoz:S turkce topimzde vıdeo veremıozmu

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:41
Reply 


TARIK
Burada da verebilirsin tabi. Ben oraya aradığın videoları yazarsın demek istedim. Birinde varsa senin için upload eder.

TARIK
Member
# Posted: 15 Sep 2006 18:44
Reply 


ya bendede var esc video ama fınal mi yarı fınalmı bılmıom ıkısı arasndakı farkı nasl anlars ah turkıyedekı konser vıdeosu bı bulsam ozellıkle gıttıgm eregli konserı

wilddaryna
Member
# Posted: 15 Sep 2006 19:26
Reply 


Silent Man
anladim!!!
TARIK
slm!
sen yeni misin?:)

Ukrainka
Member
# Posted: 15 Sep 2006 19:30
Reply 


wilddaryna
have you 2 teasers "znayu Ya" ??

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 23:00
Reply 


wilddaryna
sen yeni misin?:)

Hayır, o yeni değil! Hatta bu foruma yazmaya benden önce başlamış, onun bu forumdaki ilk mesajı 4.Ocak 2006'da, benimki ise 10 Ocak 2006.

TARIK
ya bendede var esc video ama fınal mi yarı fınalmı bılmıom ıkısı arasndakı farkı nasl anlars

Finaldekinde ekranın altında "10 Ukraine" yazıyor, yarı finaldekinde "11 Ukraine".

ah turkıyedekı konser vıdeosu bı bulsam ozellıkle gıttıgm eregli konserı

Bende de Türkiye'den hiç konser videosu yok maalesef :-( Konserde kendimiz kamera çıkarıp kaydetmemiz lazım, millet öyle yapıyor. Way, sen konsere gittin demek :-) Ben daha hiç gidemedim :-( Hiç fotoğraf falan var mı senin çektiğin Ereğli konserinden?

Silent Man
Member
# Posted: 15 Sep 2006 23:11
Reply 


Ukrainka
have you 2 teasers "znayu Ya" ??

Please use "Rare Ruslana videos" topic to make video requests.

TARIK
Member
# Posted: 16 Sep 2006 01:23
Reply 


eft ben eskym ama fazla takilmiodm

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>
Your reply
Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  URL Link     :) ;) :-p :-( ... Disable smilies

» Username  » Password 
Only registered users can post here. Please enter your login/password details before posting a message, or register here first.
 

- Forums -



Online now: Guests - 1; Members - 0
Most users ever online: 247 [7 Jun 2019 14:16]



These forums are running on bulletin board script miniBB™ © 2001-2019 admin | Ruslana. Official site