Nederlands Topic [LEES: informatie over protest acties in NL] (21)

-  - - ³ - - - - FAQ -

-  -  - English - Deutsch - 

Ruslana Forum / International / Nederlands Topic [LEES: informatie over protest acties in NL]
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . >>
Guido

# : 9  2011 16:09
³ 

en oost europa..daar heb ik wel een zwak voor gekregen
ik ook - sinds mei 2004 :-)
Ik hou ook wel van talen en inderdaad - Oost-Europese talen - niet makkelijk - maar mooi en een uitdaging - maar mij zal het nooit lukken - mijn ouders gaan al 50 jaar op vakantie in Tirol - maar waarom het soms die Magda is en dan der Magda ... leer je toch enkel op school (gramatica).

mensen met een universitair diploma die meerdere talen spreken..
Doe je dan enkel talen ? Komt wel wat meer bij kijken denk ik ?
Heb zelf handelswetenschappen gestudeerd (univ). Maar waar ik het meeste aan gehad heb : talen.

Wat is finoegrisch ?

Hier op univ niveau (KUL - Leuven) heb je enkel slavistiek. Dat is dan Pools en Russisch. Goede basis om later Oekraiens te leren

maar het blijft een gok!
Ja, het leven is een gok hee.

Lyka_2011

# : 9  2011 20:15
³ 

Ja zo ongeveer sinds 2004.. jaartje of 2 eerder, ook door esc en het vroegere..spel zonder grenzen.. toch wat meer open gestaan voor 'de rest'. Als 'goed' Nederlander spreek je eigenlijk al 3 talen, Nederlands, Engels en Duits.. daarnaast ook Spaans & Frans..en nu dus bezig met Hongaars en een kleeeein beetje Russisch..maar echt veel is dat niet..

Nee niet alleen één taal, maar ook geschiedenis, taalwetenschap, stukjes politiek..en je kiest nog je minor ..bijv. vertaal wetenschap of internationale betrekkingen..

Finoegrisch.. de taalgroep die voortvloeit uit de Oeral..daar komen talen als het Fins, Estisch en Hongaars van oorsprong vandaan, maar ook kleine taaltjes waar nog nooit iemand van heeft gehoord..oertmoers..ostjaks.. etc etc etc.

In Groningen heb je inderdaad ook Russisch en Pools.

Guido

# : 10  2011 22:13
³ 

de moeite zeggen wij hier
maar Ol Es spreekt zelfs een beetje Vlaams - ook niet makkelijk hoor :-)

Lyka_2011

# : 11  2011 09:55
³ 

Nee Vlaams is natuurlijk de allermoeilijkste om te leren, van alle talen en dialecten die je maar kunt bedenken in heel Europa...

Guido

# : 11  2011 20:28
³ 

hehe naar het schijnt is baskisch helemaal onverstaanbaar
wou ooit eens met Es beginnen aan een woordenboek NL - Vlaams
vb : ge zijt zot - je bent gek
is er nooit van gekomen, hoewel we toch wel wat van elkaar geleerd hebben - niet alleen op taalgebied

Lyka_2011

# : 11  2011 21:19
³ 

Welk gebied dan... Think before you antwoord..

Guido

# : 12  2011 00:22 - : Guido
³ 

cultuur, religie of wat dacht je dan ? Es is een (redelijk) braaf meisje hoor :-) Van mij geen slecht woord over haar.
Frans, geografie. Bv :
A louer betekent te huur
Het grote water in Antwerpen : de Schelde

Maar zonder haar wist ik niet wat pinnen was.
Of wat een krent is (kende alleen krentenbrood)
Enz ... Altijd verrijkend hoor.

Guido

# : 12  2011 00:30
³ 

PM Lusse is jarig. Geen idee of ze het nog zal lezen - ik vrees van niet - maar mijn verjaardagstopic gaat eigenlijk over haar. Is begonnen als een grapje omdat ze op dezelfde dag als mijn vrouw jarig is.

Guido

# : 12  2011 01:46
³ 

De gemakkelijkste taal om te leren als je Limburgs, Duits en Frans kent is het Letzebuergs. Je klutst alles gewoon wat door elkaar et voilà.
Misschien is het toch niet zo eenvoudig,want volgens onze beroemde TV-kok Piet Huysentruyt is zelfs een roerei bakken niet eenvoudig.
Vind het wel een uniek taaltje.

Lyka_2011

# : 12  2011 11:04
³ 

Haha de felicitaties voor de vrouw dan!

Guido

# : 12  2011 19:42
³ 

welke vrouw ? :-)

Esther

# : 13  2011 20:30
³ 

Guido
Durf me nooit een kaartje sturen met Proficiat grootvader of ik steek er de kachel mee aan :-)
Hahahaha goed om te weten :-P

Lyka_2011
Ik zie dat good ol' Esther nog even actief is als toen haha..samen met Lusse was dat volgens mij altijd hihi wat een herrineringen!
Hoi yep ik ben er nog altijd se. Wel met stukken ertussen dat ik niet zoveel tijd had. Toen ik in Ierland en Canada woonde bijvoorbeeld. Maar nu ja heb weer ietewat meer tijd :D.
Hongaars, cool in 2005 had ik iemand die mij hongaars leerde maar na 6 mnd ofzo is dat verwaterd dus weet er niets meer van. Roemeens is wat anders daar snap ik meer van. Mijn beste vriendin is van roemenië. Alleen Hongaars en Roemeens lijken niet op elkaar. Oekraïns en Russisch droom ik nog van om te leren. Ik hou van slavische talen. Was in Oekraïne 1,5 mnd geleden en dat was echt super gaaf. Ik kan het lezen en sommige woorden spreken voor zich. Had er super veel profijt van dat ik het kan lezen.

Oh wacht even je woont in Hongarije?? Zo ja waar in Hongarije?

Esther

# : 13  2011 20:38
³ 

Guido
maar Ol Es spreekt zelfs een beetje Vlaams - ook niet makkelijk hoor :-)
Hahahahaha da is ook enkel en alleen uit nood geboren anders kon ik niet integreren aan de camping!! En nu loopt mijn vlaams en Nederlands totaal door elkaar heen!! Niet handig.

Lyka_2011
Welk gebied dan... Think before you antwoord..
Hahahaha ... ik heb vlaams geleerd en zot doen want daar is Guido het beste in. Oh en zorgen voor een oudere die een bradwurst probeert te eten... altijd zakdoekjes meenemen!! :D

Guido
cultuur, religie of wat dacht je dan ? Es is een (redelijk) braaf meisje hoor :-) Van mij geen slecht woord over haar.
Das je geraden :-P We hebben het best vaak over culturele dingen en religie idd. Ook de keren dat we de kleinste fan meeting van ruslana fans organiseerde eerst Ruslana, Zotheid en cultuur en dingen vanuit het leven. We zijn ook serieus.

Maar zonder haar wist ik niet wat pinnen was.
Of wat een krent is (kende alleen krentenbrood)
Enz ... Altijd verrijkend hoor.

Whahahaha ooooh hahahaha pinnen. AMAI hoe ik heb geleerd dat dat je in België naar een Proton moet vragen ooooj ik heb nog nooit zo'n zenuwen gehad..... Heb ik je dat verhaal ooit verteld Guidooooke?

welke vrouw ? :-)
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van u vrouw!!! Doe ze maar de groeten en de beste wensen.

Lyka_2011

# : 13  2011 22:51
³ 

Heey!

Nee ik woon (nog) niet in Hongarije... maar who knows in the future!
Hongaars is een finoegrische taal en roemeens en romaanse taal, daar komt het grooooote verschil vandaan haha.

Moet heel gaaf geweest zijn in Oekraïne...de enige keer dat ik veel Oekraïners heb gezien was ooit bij een voetbalwedstrijd... Nederland- Oekraïne in de arena.. maar ik was dus voor allebei ..dat is niet heel praktisch ..

Guido

# : 14  2011 20:39
³ 

Durf me nooit een kaartje sturen met Proficiat grootvader of ik steek er de kachel mee aan :-)
Hahahaha goed om te weten :-P

Ja, weer geld voor je uitgespaard. :-)
Ik wou je nog als meter vragen, maar dat is niet mijn beslissing.

En nu loopt mijn vlaams en Nederlands totaal door elkaar heen!!
Ach zolang je in NL geen Vlaams spreekt zal dat wel meevallen zekerst ?
Ik zou je een extra voordelige cursus Vlaams voor Hollanders geven - vriendenprijsje (voor jou gratis dus ) ,maar mijn kennis van de Vlaamse dialecten is ook niet meer alles - jou teveel ontmoet -)
Heb 4 jaar in "de" Limburg gestudeerd - vandaar.

en zot doen want daar is Guido het beste
Voor ik jou ontmoette (en Ruslana) was ik nog redelijk een beetje normaal hoor :-)

Oh en zorgen voor een oudere die een bradwurst probeert te eten... altijd zakdoekjes meenemen!! :D
Geen idee over wie je het hebt. Ik kon er toch ook niet aandoen dat de mosterd gratis was en dat je die er zelf op mocht kieperen ?
Ik breng volgende keer wel een slabje mee (bavetje in het VL)
En trouwens : Dat was na de meeting met Ruslana - anders had dat meisje misschien vol mosterd gehangen :-)

Ook de keren dat we de kleinste fan meeting van ruslana fans
Hehe, ja met minder kon niet he ? Was wel altijd leuk hoor.

We zijn ook serieus.
Ik ben altijd heel ernstig ?

Heb ik je dat verhaal ooit verteld Guidooooke?
Ja Estheeeerke. Maar goed dat die Antwerpenaren niet dachten dat je hun een pin noemde.

Doe ze maar de groeten en de beste wensen.
Net gedaan. Ze vroeg wanneer je nog eens langs komt. Is ze ook eens een half dagje "gerust" :-)

Guido

# : 14  2011 20:45
³ 

Nee ik woon (nog) niet in Hongarije... maar who knows in the future!
'k weet niet : is het grotendeels geen erg vlak land ? Misschien iets voor Nederlanders ? de poesta ? Nou ja, het ligt ten minste boven de zeespiegel.
Roemeens zegt me helemaal niets. Bulgaars wel.

Moet heel gaaf geweest zijn in Oekraïne
Heb er nog weinig van gehoord of gezien.
Esther ?

Guido

# : 14  2011 20:53
³ 

maar ik was dus voor allebei ..dat is niet heel praktisch ..
mmm kennen jullie het woord kazakkendraaier ?
niet leuk wat ik op google vond :
Dië Guido is nen echte kazakkendraaier! Wie weet wat hij morgen weer gaat vertellen.
Klopt helemaal niet. - moet een andere Guido zijn.
WIJ hebben in Keulen tijdens het EK de straten onveilig gemaakt met Oekraiense vlaggen. Dat Oekraine die dag daar niet speelde - ach. We deden het voor Ruslana.

Guido

# : 28  2011 02:21
³ 

Zeg mannekes zou ik dees topic niet beter renamen in Guido is weer tegen zijn eigen bezig ? Al maar goed dat ik ook nog wat duits schrijf.
Mod ?

Lyka_2011

# : 30  2011 20:08
³ 

Das beetje overdone toch:P haha joh ik heb tentamens..die gaan altijd voor ;) daarna ben ik weer full time bezig met nutteloze dingen als posten op forums haha

Guido

# : 31  2011 03:36
³ 

veel succes hoor
nutteloos ? ach - had ik hier nooit gepost, dan had ik Ruslana (en vele andere) nooit ontmoet
en Esther, jouw smoes ?

Guido

# : 3  2011 02:16
³ 

Esther : Enig idee hoe groot de kans is dat je in een cafeetje in Molenstede zit en dat er een knappe, chique, veeltalige, vrij jonge Oekraiense naast je komt zitten en dat je samen Chervona ruta zingt ?

Esther

# : 4  2011 09:10
³ 

Guido
WIJ hebben in Keulen tijdens het EK de straten onveilig gemaakt met Oekraiense vlaggen. Dat Oekraine die dag daar niet speelde - ach. We deden het voor Ruslana.
Hahahaha inderdaad Oekraïne speelde dien dag helemaal niet. Hahaha en toen ik de dag nadat nederland eruit was gekicked naar huis ging of was het toen ik terug ging vanuit Oostenrijk?? Hmmm geen idee maar toen liep ik de hele dag met een Oekraínse vlag om mijn nek haha en ben aangesproken door een Oekraïnse journalist of reporter van een magazine en die heeft stiekem een foto gemaakt :P en naja die dus in het blad gepubliceerd hahaha.

Heb er nog weinig van gehoord of gezien.
Esther ?

Sorry Guido ik heb zoveel anders gedaan :S ik heb nog niet eens een cadeautje opgestuurd naar een vriendin en ook niet naar jou!! Maar het zand is behoorlijk zwaar dus moeten afspreken is leuker :D FANMEETING!!! kasteel Antwerpen?? :P of dit keer een heel andere belgische plaats?

Zeg mannekes zou ik dees topic niet beter renamen in Guido is weer tegen zijn eigen bezig ?
Da zal nie gaan eh!! Mor ik kan da wel zenne.

veel succes hoor
nutteloos ? ach - had ik hier nooit gepost, dan had ik Ruslana (en vele andere) nooit ontmoet
en Esther, jouw smoes ?

Mijn smoes euhm mijn smoes dat ik hier nog ben? Ik ben loyaal :P hahaha nee dit is iets wat er al zoooolang in mijn leven is en ik vind Ruslana gewoon een super artiest!! Afgezien van de planning enzo van haar manager denk of naja het bedrijf dat achter haar staat en dingen regelt. Zij is gewoon de max!!

Guido
Esther : Enig idee hoe groot de kans is dat je in een cafeetje in Molenstede zit en dat er een knappe, chique, veeltalige, vrij jonge Oekraiense naast je komt zitten en dat je samen Chervona ruta zingt ?
Tja dat hangt af wie die Oekraïnse is. Kijk al gaat het om die ene die wij telkens in plaatsen rond molenstede ontmoette acht ik de kans zeeeer klein. Maar is het EEN Oekraïnse dan kan ik dat misschien wel regelen. Maar geen idee of die vriendin naar molenstede wil komen. Maar ik had liever Oekraïner gelezen :P

Guido

# : 6  2011 18:37
³ 

Ik moet je nog antwoorden Es, maar eerst even dit
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111103_120

Guido

# : 8  2011 19:35
³ 

die heeft stiekem een foto gemaakt :P
Ach, die wou gewoon een foto van de Dom maken,maar jij stond in de weg :-)
dus moeten afspreken is leuker :D FANMEETING!!!
jAA ! om de twee jaar. Vorige keer was op 05/12 , dag voor Sinterklaas.
kasteel Antwerpen??
Bedoel je "het steen" ?
P of dit keer een heel andere belgische plaats?
Je stelt maar voor. 't is alleen dat het wat fris wordt om een hele dag te stappen. Heb trouwens een andere stamkroeg hier.
hahaha nee dit is iets wat er al zoooolang in mijn leven is
Ja, raak ik ook nooit meer kwijt.
Sorry hoor nog geen Oekraiener voor je gevonden en die Oekraiense heb ik ook niet meer ontmoet hoewel ze beloofd heeft om borsch voor ons te maken.
Herinner je : Na de persconferentie heb ik weer tijd voor jullie ?
Ik hoor nog wel wat van je.

Guido

# : 10  2011 18:15
³ 

Vorige keer was op 05/12 , dag voor Sinterklaas
Als je op die dag komt, breng dan een extra paar schoenen mee, een wortel en een klontje suiker (heb ik ook wel in huis hoor).
Ik hoor Piet al zuchten : oei oei die schoen krijg ik nooit vol speelgoed gestopt.:-)

Kom je 4 dagen later dan kunnen we samen mijn verjaardag vieren. Je hoeft echt geen duur cadeautje te kopen hoor. Ik ben al blij met een paar emmers zand :-)

Esther

# : 13  2011 10:16
³ 

Guido
Als je op die dag komt, breng dan een extra paar schoenen mee, een wortel en een klontje suiker (heb ik ook wel in huis hoor).
Ik hoor Piet al zuchten : oei oei die schoen krijg ik nooit vol speelgoed gestopt.:-)

Hahaha ooh ja in je stam kroeg toen. Ik had in de avond verjaardag van Kefke.

Geen idee hoe of dat dat dit jaar gaat zijn. Wij vieren met de familie ook sinterklaas :S

Kom je 4 dagen later dan kunnen we samen mijn verjaardag vieren. Je hoeft echt geen duur cadeautje te kopen hoor. Ik ben al blij met een paar emmers zand :-)
hahahaha

Guido

# : 13  2011 19:43
³ 

Ik dacht eigenlijk dat jullie niet meededen met dat Heiligengedoe ? Tenzij ze wat brengen dan ?
Ik vrees dat St Elio di Rupo voor ons Belgjes dit jaar niets in zijn zak heeft, behalve besparingen, hogere belastingen .... 't ziet er niet goed uit.

Esther

# : 16  2011 19:25
³ 

Guido
Ik dacht eigenlijk dat jullie niet meededen met dat Heiligengedoe ? Tenzij ze wat brengen dan ?
Ik vrees dat St Elio di Rupo voor ons Belgjes dit jaar niets in zijn zak heeft, behalve besparingen, hogere belastingen .... 't ziet er niet goed uit.

Waar heb jij het over? In nl vieren we op 5 december sinterklaas. Ik vier het alleen met mn familie en bijbelstudie maar bij de bijbelstudie is het meer een gezellige avond met een spelletje met die cadeeaus.

Guido

# : 17  2011 01:59
³ 

hier is het een kinderfeestje hoor

Guido

# : 20  2011 02:35 - : Guido
³ 

en daarmee is het weer zondag se mannekes :-)
en af tussen Johannes en Katrien
die zit trouwens nog altijd in Irkoetsk
komt wel goed of komt nooit goed ? jij voelt zoiets aan ook al heb je iemand maar even ontmoet

<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . 26 . >>
             :) ;) :-p :-( ... 

»   »  

- -

Online now: Guests - 3; Members - 0
Most users ever online: 43 [29  2020 02:21]

forum software miniBB™ © 2001-2020 admin | Ruslana. Official site